
Consisteix en una breu visita guiada veient el gran teatre del Liceu i un audiovisual amb 3 pantalles a la sala Foyer.
●L’òpera és un espai de confluències de diverses arts.
Té un gran impacte colorista i sonor.
L’òpera és una obra d’art total, com també el cinema. Intervenen: músics, cantants, ballarins, decoració, gest, paraula, vestuari, llums, efectes especials, estructures, plataformes mòbils, etc. És un art en contínua evolució.
Pensa en la relació que pot tenir l’òpera amb el cinema.
●Cal reconèixer auditivament les veus humanes: Masculines i femenines.
●Cal posar atenció a les diverses emocions que produeix l’òpera.
Alegria, tristesa, odi, gelosia, enveja, ràbia, tranquil·litat, estrès, benestar, dolor. Cal moure’s entre l’emoció i la raó, entre la consciència i l’inconscient.
●De què ens parla l’òpera?
De mitologia clàssica, intrigues, assassinats, sang, sentiments, aspectes còmics, aspectes seriosos, mitologia germànica (alemanya), contes, etc.
● Els llibretistes de les òperes ( els que escriuen el text que serà cantat) s’interessen pels grans dramaturgs com Shakespeare, Lord Byron, Víctor Hugo, etc.
● Farem 2 qüestions importants.
1.Quines òperes coneixes?
2.Quins compositors d’òpera coneixes?
● Ara, indicarem els fragments d’òpera que veurem a l’audiviosual:
“Turandot” de G. Puccini.
“Ariadne auf Naxos” de R. Strauss.
“Un ballo in maschera” De G. Verdi. (Posada en escena de Calixto Bieito.)
“La Favoritte” de G. Donizetti.
“Lady Macbeth de Msenk” de D. Shostakoxitx.
“Don Giovanni” de W.A.Mozart. (Direcció escènica de Calixto Bieito.)
“La Traviata” de G. Verdi.
● Possibles activitats relacionades amb la visita al Liceu:
Anàlisi de personatges.
Buscar pel•lícules i relacionar-les amb algunes òperes.
Dissenyar una decoració.
Inventar l’argument d’una òpera.
Fer una visita virtual a la web del Liceu: www.liceubarcelona.com