ETAPES

EMOCIONS: L'ALEGRIA


Baseinstrumental http://www.espaibarcanova.cat/descargas/espai/1460160_0_73.mp3

L'ALEGRIA  Satisfacció, eufòria, joia, benestar, orgull, felicitat, tranquil·litat, goig, diversió, energia, acció, triomf.

“És una ona bona que envaeix el cos. Afavoreix la secreció d’hormones euforitzants (endorfines) que accentuen el nostre benestar”.

És un estat que s’encomana.  Saber riure, riure’s de nosaltres mateixos i riure sovint (els efectes s’han reconegut benefactors: risoteràpia).

La música que encomana alegria és música animada que convida a moure el cos, que quan la sentim hi ha quelcom a dintre que desperta les ganes d’actuar, de fer i de compartir l’energia que sentim, amb els altres.
És música amb una pulsació ràpida, alegre, amb els temps forts molt marcats. El ritme hi és molt present.

Hi ha moltes músiques alegres. Les danses populars, sovint encomanen aquesta energia i ens conviden a moure, les marxes triomfals amb la seva pompa, ens carreguen d'optimisme i tantes altres, on el seu ritme ens captiva.
Quan escoltarem músiques que ens proporcionin aquesta ona benèfica,tindrem ganes de moure’ns, per tant crearem activitats que:
Facilitin l’expressió corporal:

- dansar lliurement.
- dansar en parella.
- dansar en grup.
- practicar el somriure.
- riure.
- deixar-nos anar al màxim, per tal de descarregar tensions.

L’OBJECTIU final de tots els treballs d'ALEGRIA serà sentir-se bé amb un mateix i amb l’altre, reforçar l’autoestima, i aprendre a ser feliç.

AUDICIONS

"Les quatres estacions" Primavera. Vivaldi.https://www.youtube.com/watch?v=vI1-MrAR9WU
"Badinerie" J.S.Bach. https://www.youtube.com/watch?v=Kl6R4Ui9blc
"Mamma mia" https://www.youtube.com/watch?v=-rkIqLANvDk
"Música pels reils focs d'artifici" Haendel. https://www.youtube.com/watch?v=32Twgu1Y_Nk
"Música aquàtica". Haendel. https://www.youtube.com/watch?v=hIfAUVfjdFU
"Concert de Brandemburg      J.S.Bach
"I wanna be like youhttps://www.youtube.com/watch?v=9JDzlhW3XTM
"Indiana Jones".  https://www.youtube.com/watch?v=-bTpp8PQSog
"Stand by me". https://www.youtube.com/watch?v=Us-TVg40ExM
"The Lounghanes Reel" https://youtu.be/-7tLGfZ7u0A
"Suite per a petita orquestra." Galop. Stravinski https://youtu.be/1T0gPvtdaok
"Gala de Campdevànol" https://youtu.be/iIKYRuIVqOA
"The mountains of Mourne." Tradicional Irlandesa
"Farewells to Ireland" https://youtu.be/60FNEVsul0k


ACTIVITATS:
Crear una escultura amb el cos.
IPAD: Buscar una imatge de pintura, escultura, naturalesa.
Escollir un color adequat.
Escollir una obra d'art que expressi alegria.Pintura o escultura.
Explicar fets, records que ens evoquin alegria.
Massatge en parelles.
Relaxació.

ART: https://www.google.es/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwi2ye2c4urKAhUBTRoKHbYfBIQQjRwIBw&url=http%3A%2F%2Fwww.pinturayartistas.com%2Fpintar-la-alegria-de-vivir%2F&psig=AFQjCNGckFnZ5Fwytclmn21eMxQIhp34wA&ust=1455110241960732


RESPIREM.
OBJECTIUS CICLE PROPOSAT:TOTS
- Prendre consciència del propi cos i de la respiració.

DESENVOLUPAMENT DE L’ACTIVITAT
·         Exercicis bàsics per fer conscient la respiració.
·         Estirats a terra, els ulls tancats, escoltar la respiració. (Els infants la primera vegada, respiraran més de pressa, o més a poc a poc, o bé faran soroll).

1- Inspirar profundament, bloquejar la respiració, i expirar. Fer-ho tres vegades, i parlar del que s’ha sentit.
2- Inspirar fent molt soroll, expirar fent molt soroll (3 vegades). Ara
fem-ho sense fer soroll (3 vegades). Parlar-ne.
3- Respirar molt lentament (3 vegades). Parlar-ne.
4- Respirar molt de pressa (3 vegades). Parlar-ne.
5- Escoltar la respiració, sense que vagi de pressa ni a poc a poc.

Acabar amb una música suau i relaxant.


EL CERCLE DE LA RESPIRACIÓ.
OBJECTIUS CICLE PROPOSAT: TOTS

- Prendre consciència de la respiració.
- Afavorir la tolerància i el respecte.

AUDICIÓ: Badinerie J.S.Bach.

DESENVOLUPAMENT DE L’ACTIVITAT

·         En cercle, estirats a terra, amb el cap vers el centre.
·         Els/les alumnes tanquen els ulls i es donen les mans.
·         Han de respirar al mateix ritme que els seus companys.
     Primer, normalment , després inspirant per el nas i expirar per la boca.