Baseinstrumental http://www.espaibarcanova.cat/descargas/espai/1460160_0_73.mp3
L'ALEGRIA Satisfacció, eufòria, joia, benestar, orgull, felicitat, tranquil·litat, goig, diversió, energia, acció, triomf.
“És una ona bona que envaeix el cos. Afavoreix la secreció d’hormones euforitzants (endorfines) que accentuen el nostre benestar”.
És un estat que s’encomana. Saber riure, riure’s de nosaltres mateixos i riure sovint (els efectes s’han reconegut benefactors: risoteràpia).
La música que encomana alegria és música animada que convida a moure el cos, que quan la sentim hi ha quelcom a dintre que desperta les ganes d’actuar, de fer i de compartir l’energia que sentim, amb els altres.
És música amb una pulsació ràpida, alegre, amb els temps forts molt marcats. El ritme hi és molt present.
La música que encomana alegria és música animada que convida a moure el cos, que quan la sentim hi ha quelcom a dintre que desperta les ganes d’actuar, de fer i de compartir l’energia que sentim, amb els altres.
És música amb una pulsació ràpida, alegre, amb els temps forts molt marcats. El ritme hi és molt present.
Hi ha moltes músiques alegres. Les danses populars, sovint encomanen aquesta energia i ens conviden a moure, les marxes triomfals amb la seva pompa, ens carreguen d'optimisme i tantes altres, on el seu ritme ens captiva.
Quan escoltarem músiques que ens proporcionin aquesta ona benèfica,tindrem ganes de moure’ns, per tant crearem activitats que:
Facilitin l’expressió corporal:
- dansar lliurement.
- dansar en parella.
- dansar en grup.
- practicar el somriure.
- riure.
- deixar-nos anar al màxim, per tal de descarregar tensions.
L’OBJECTIU final de tots els treballs d'ALEGRIA serà sentir-se bé amb un mateix i amb l’altre, reforçar l’autoestima, i aprendre a ser feliç.
AUDICIONS
"Les quatres estacions" Primavera. Vivaldi.https://www.youtube.com/watch?v=vI1-MrAR9WU
"Badinerie" J.S.Bach. https://www.youtube.com/watch?v=Kl6R4Ui9blc
"Mamma mia" https://www.youtube.com/watch?v=-rkIqLANvDk
"Música pels reils focs d'artifici" Haendel. https://www.youtube.com/watch?v=32Twgu1Y_Nk
"Música aquàtica". Haendel. https://www.youtube.com/watch?v=hIfAUVfjdFU
"Concert de Brandemburg J.S.Bach
"I wanna be like you" https://www.youtube.com/watch?v=9JDzlhW3XTM
"Indiana Jones". https://www.youtube.com/watch?v=-bTpp8PQSog
"Stand by me". https://www.youtube.com/watch?v=Us-TVg40ExM
"The Lounghanes Reel" https://youtu.be/-7tLGfZ7u0A
"Suite per a petita orquestra." Galop. Stravinski https://youtu.be/1T0gPvtdaok
"Gala de Campdevànol" https://youtu.be/iIKYRuIVqOA
"The mountains of Mourne." Tradicional Irlandesa
"Farewells to Ireland" https://youtu.be/60FNEVsul0k
ACTIVITATS:
Crear una escultura amb el cos.
IPAD: Buscar una imatge de pintura, escultura, naturalesa.
Escollir un color adequat.
Escollir una obra d'art que expressi alegria.Pintura o escultura.
Explicar fets, records que ens evoquin alegria.
Massatge en parelles.
Relaxació.
ART: https://www.google.es/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwi2ye2c4urKAhUBTRoKHbYfBIQQjRwIBw&url=http%3A%2F%2Fwww.pinturayartistas.com%2Fpintar-la-alegria-de-vivir%2F&psig=AFQjCNGckFnZ5Fwytclmn21eMxQIhp34wA&ust=1455110241960732
RESPIREM.
OBJECTIUS
CICLE PROPOSAT:TOTS
- Prendre
consciència del propi cos i de la respiració.
DESENVOLUPAMENT
DE L’ACTIVITAT
·
Exercicis bàsics per fer conscient la
respiració.
·
Estirats a terra, els ulls tancats,
escoltar la respiració. (Els infants la primera vegada, respiraran més de
pressa, o més a poc a poc, o bé faran soroll).
1- Inspirar
profundament, bloquejar la respiració, i expirar. Fer-ho tres vegades, i parlar
del que s’ha sentit.
2- Inspirar
fent molt soroll, expirar fent molt soroll (3 vegades). Ara
fem-ho sense
fer soroll (3 vegades). Parlar-ne.
3- Respirar
molt lentament (3 vegades). Parlar-ne.
4- Respirar
molt de pressa (3 vegades). Parlar-ne.
5- Escoltar
la respiració, sense que vagi de pressa ni a poc a poc.
Acabar amb una música suau i relaxant.
EL CERCLE DE
LA RESPIRACIÓ.
OBJECTIUS CICLE PROPOSAT: TOTS
- Prendre consciència de la respiració.
- Afavorir la tolerància i el respecte.
AUDICIÓ: Badinerie J.S.Bach.
DESENVOLUPAMENT DE
L’ACTIVITAT
·
En
cercle, estirats a terra, amb el cap vers el centre.
·
Els/les
alumnes tanquen els ulls i es donen les mans.
·
Han
de respirar al mateix ritme que els seus companys.
Primer, normalment , després inspirant per el nas i expirar per la boca.
Primer, normalment , després inspirant per el nas i expirar per la boca.